ایمیل مارکتینگ از زمان آغاز به کار بر این بازار حاکم بوده است، حتی زمانی که قالبهای بازاریابی جدیدتر در بین بازاریابان تجارت الکترونیک محبوب شدند، هرگز دچار تزلزل نشدند. به همین دلیل، بازاریابی ایمیلی به ارائهدهنده ثابت تبدیل برای بسیاری از مشاغل کوچک، متوسط و بزرگ تبدیل شده است. حتی دورههای بازاریابی ایمیلی، وبینارها و کنفرانسهایی در سرتاسر جهان وجود دارد تا از طریق ایمیل به مردم کمک کنند تا CRO خود را انجام دهند.
ایمیل مارکتینگ چیست؟
ایمیل مارکتینگ یک کانال بازاریابی است که در آن شرکت ها ایمیل هایی حاوی مطالب تجاری را به لیستی از افرادی که در کمپین بازاریابی ایمیلی آنها ثبت نام کرده اند ارسال می کنند. هدف بازاریابی ایمیلی هدایت افراد به وب سایت یک شرکت یا خرید از یک فروشنده است.
بازاریابی ایمیلی در سالهای اخیر به سرعت تکامل یافته است، به طوری که اکنون میتوانیم محتوای درون ایمیلها را شخصیسازی کنیم و مخاطبان بسیار تقسیمبندی شده ایجاد کنیم. ایمیل مارکتینگ امروزه هنوز یکی از مقرون به صرفه ترین و پر تبدیل ترین اشکال بازاریابی دیجیتال است. مطمئناً، رسانه های اجتماعی، SEO و PPC از آن زمان به وجود آمده اند و بازاریابان را هیجان زده کرده اند.
چگونه کار می کند؟
به عنوان یک شکل از بازاریابی مستقیم، بازاریابی ایمیلی با استفاده از ایمیل الکترونیکی به عنوان شکلی از ارتباط بین شرکت شما و مخاطبان به منظور بهبود روابط شما در طول زمان است. هدف بازاریابی ایمیلی افزایش تبدیل در وب سایت شما و بهبود وفاداری مشتری، هم برای مشتریان جدید و هم برای مشتریان بازگشتی است. بازاریابی ایمیلی میتواند فرآیندهای زیادی داشته باشد، اما مهمترین قدم اول، ایجاد فهرستی از افرادی است که میخواهند اطلاعاتی درباره شرکت شما دریافت کنند. این می تواند از طریق اجرای جعبه اشتراک در وب سایت شما یا جمع آوری ایمیل ها در طول فرآیند فروش باشد. برای شرکت هایی که به مشتریان در اتحادیه اروپا می فروشند، قبل از شروع ارسال ایمیل به مشتریان، مقررات خاصی وجود دارد که باید به آنها پایبند باشند. پس از جمع آوری لیستی از افراد برای ارسال ایمیل، باید یک استراتژی برای به اشتراک گذاری اطلاعات با این افراد ایجاد کنید. چه بخواهید یک کد تخفیف، محصولات جدید یا اطلاعات کلی در مورد شرکت خود را به اشتراک بگذارید، یک استراتژی بازاریابی ایمیلی لازم است تا اطمینان حاصل شود که اطلاعات یکسانی را دو بار برای افراد ارسال نکنید. هنگام ایجاد یک ایمیل برای ارسال به گروه مشترک خود، باید مطمئن شوید که یک تماس برای اقدام (CTA) در متن قرار داده شده است، با استفاده از دکمه ای که برجسته است و امکان فوروارد ایمیل را به راحتی برای یک دوست فراهم می کند. . همچنین، اگر برخی از مشترکین شما در اتحادیه اروپا مستقر هستند، حتماً از قوانین GDPR پیروی کنید.
بازاریابی وب سایت چیست ؛ با ما بخوانید
چرا بازاریابی ایمیلی مهم است؟
بیایید به آماری نگاه کنیم که اهمیت بازاریابی ایمیلی را نشان می دهد. طبق گفته انجمن بازاریابی مستقیم، به ازای هر 1 دلاری که برای بازاریابی ایمیلی خرج می کنید، 42 دلار دریافت می کنید! این باور نکردنی است هیچ شکل دیگری از بازاریابی دیجیتال چنین بازگشت سرمایه بالایی ندارد. بنابراین دفعه بعد که از خود میپرسید، “ایمیل مارکتینگ چیست؟” به یاد داشته باشید که این یک راه مقرون به صرفه برای تبلیغ فروشگاه اینترنتی کوچک شما است که بازگشت سرمایه واقعا خوبی به شما می دهد.
معیارهای بازاریابی ایمیلی در یک نگاه
معیارهای مختلفی برای بازاریابی ایمیلی وجود دارد که افراد از آنها برای گزارش موفقیت یک کمپین استفاده می کنند. این معیارها عبارتند از:
نرخ باز کردن:
تعداد افرادی که ایمیل شما را باز می کنند در مقایسه با تعداد کل ایمیل های ارسال شده.
نرخ کلیک (CTR):
تعداد افرادی که روی چیزی در ایمیل شما کلیک کردند در مقایسه با کسانی که ایمیل شما را باز کردند.
نرخ تبدیل:
درصد افرادی که پس از کلیک روی ایمیل شما، محصول یا خدماتی را از شما خریدند.
نرخ پرش:
تعداد افرادی که روی ایمیل شما کلیک می کنند بدون اینکه در هیچ جایی از داخل آن تعامل داشته باشند.
نرخ اشتراک:
درصد افزایش/کاهش مشترکین اضافه شده به لیست ایمیل مارکتینگ شما در یک دوره زمانینرخ
لغو اشتراک:
درصد مشترکینی که از یک کمپین خاص یا در یک دوره زمانی لغو اشتراک میکنند.