preloader

انگیجمنت ریت در شبکه های اجتماعی بخصوص اینستاگرام عبارت است از نسبت میزان تعامل کنندگان با یک پست به کل افرادی که پست خاص را مشاهده کرده اند. انگیجمنت ریت اینستاگرام نسبت به سایر فاکتور های تحلیل آمار و آنالیز یک پست مثل تعداد نمایش از اهمیت بالاتری برخوردار می باشد. به طوری که هرچه انگیجمنت ریت پست هایتان را بالاتر ببرید میزان نمایش پست های شما افزایش یافته و پیج شما رشد سریعتری خواهد داشت

محاسبه Engagement Rate اینستاگرام

برای محاسبه انگیجمنت ریت اینستاگرام  ابتدا تعداد تعامل های پست مورد نظر را محاسبه کنید برای این کارتعداد لایک ها و کامنت ها و سیو های آن پست را با هم جمع کنید ( این یعنی تعداد تعامل ).

روش دوم محاسبه انگیجمنت ریت اینستاگرام : البته  به جای تقسیم کردن بر reach باید تعداد تعامل را بر تعداد کل فالوور ها تقسیم کنید یعنی به تعداد کامنت ها و لایک ها در یک پست، تقسیم بر تعداد فالوورهایی که در یک دوره زمانی خاص در نظر گرفته میشود را نرخ تعامل در اینستاگرام گفته میشود. این معیار برای یک دوره زمانی خاص محاسبه میشود، مثلا یک ماه. اما محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام  با روش اول مناسب تر است

نرخ تعامل مناسب پیج

نرخ تعامل در اینستاگرام عموما بین 0 تا 10 درصد می باشد ، که نرخ تعامل بالای یک درصد نرخ تعامل قابل قبولی می باشد در بازاریابی شبکه های اجتماعی بهترین نرخ تعامل را نرخ تعامل بالای 1% می دانند.

css چیست ؛ با ما بخوانید 

راههای افزایش نرخ تعامل

پست گذاشتن در اینستاگرام  به صورت برنامه ریزی شده

گذاشتن هشتگ مناسب در پست ها

استفاده از عنوان مناسب به همراه لینک

اهمیت دادن به مخاطبین ( پاسخ کامنت و دایرکت )

تجزیه و تحلیل آمار پست های اینستاگرام

گذاشتن ویدئو جذاب مرتبط با موضوع فعالیت