فیسبوک مدت هاست که به عنوان یک نیروگاه فرصت بازاریابی شناخته میشود. با این حال، این روزها جلب توجه در پلتفرم کمی سختتر است. این تا حدی به دلیل کاهش دسترسی ارگانیک پلتفرم است؛ به این معنی که هنوز همه نکات بازاریابی فیسبوک که به آنها عادت دارید ممکن است منجر به موفقیت نشوند.
خوشبختانه، هنوز راههای زیادی برای جلب توجه مخاطبان هدف و انتشار پیامتان وجود دارد. تنها چیزی که نیاز دارید چند استراتژی ساده مانند ایجاد انواع محتوا و انتشار ویدیوهای بسیار کوتاه است. با اتخاذ یک رویکرد جدید، میتوانید اطمینان حاصل کنید که تلاش های بازاریابی فیسبوک شما در سال آینده نیز به همان اندازه قابل دوام خواهد بود.
در این پست، نکات بازاریابی فیسبوک را که در حال حاضر بسیار موثر هستند، به اشتراک میگذاریم. همچنین نحوه شروع استفاده از آنها را توضیح خواهیم داد.
چرا بازاریابی در فیس بوک دشوارتر شده است
هنگام ایجاد یک استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی، این احتمال وجود دارد که فیسبوک نقش مهمی ایفا کند. این پلتفرم مدتهاست که به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی در جهان در نظر گرفته میشود و از محبوبیت فوقالعادهای در بین مشاغل برخوردار است. در واقع، 93 درصد از بازاریابان به طور منظم از تبلیغات فیسبوک استفاده می کنند و دلایل خوبی برای این محبوبیت وجود دارد.
فیسبوک، تبلیغات پولی عمیق و ویژگی های هدف گیری بسیار قابل تنظیم را ارائه میدهد. شما همچنین به مخاطبان زیادی دسترسی خواهید داشت – به طور دقیق 2.32 میلیارد کاربر فعال ماهانه. با این حال، تغییرات اخیر تبلیغات در فیسبوک را کمی پیچیدهتر از گذشته کرده است. به عنوان مثال، الگوریتمی را که فیسبوک برای نمایش محتوا استفاده میکند، در نظر بگیرید. این پلتفرم اکنون بر نحوه تعامل کاربران با سایر کاربران، به جای نحوه تعامل آنها با مشاغل، تأکید دارد.
در حالی که این میتواند از برخی جهات یک چیز خوب در نظر گرفته شود، ممکن است به این معنی باشد که تبلیغات شما کمتر دیده میشود. همچنین کمکی نمیکند که فیسبوک دستخوش کاهش شدید دسترسی ارگانیک شده باشد. این در حدود سال 2014 آغاز شد، زمانی که برایان بولند، معاون فناوری تبلیغات فیسبوک (در آن زمان)، گزارش داد که فیسبوک محتوای تبلیغاتی بسیار بیشتری نسبت به گذشته مدیریت میکند.
350 میلیون عکس و 55 میلیون به روز رسانی وضعیت هر روز پست می شود و بیش از 60 میلیون صفحه تجاری فعال وجود دارد. به طور خلاصه، محتوای بسیار زیادی در فیس بوک منتشر میشود و در نتیجه قابلیت مشاهده تبلیغات به طور فزاینده ای رقابتی میشود. به همین دلیل، یافتن راه هایی که بتوانید برجسته شوید، حیاتی تر از همیشه است.
پنج نکته بازاریابی فیسبوک که هنوز در سال 2022 کار می کنند
با در نظر گرفتن موارد فوق، ممکن است زمان آن رسیده باشد که در رویکرد خود تجدید نظر کنید. برای کمک به شما برای شروع، در اینجا پنج نکته بازاریابی فیسبوک وجود دارد که علیرغم همه پیشرفت های اخیر هنوز بسیار موثر هستند.
1. انواع محتوایی را که پست میکنید تغییر دهید
55 درصد از بازاریابان میگویند که تولید محتوا اولویت اصلی آنها در بازاریابی داخلی است. با این حال، گیر کردن در الگوی نگه داشتن آسان است. بسیاری از بازاریابان به طور مداوم از هر تکنیکی که در گذشته کارآمد بوده استفاده میکنند، حتی اگر این امکان کمی برای رشد باقی بگذارد.
برای پویا نگه داشتن بازاریابی محتوای خود، اولین نکته بازاریابی فیسبوک ما این است که رویکرد 70-20-10 را در نظر بگیرید:
- 70 درصد مواقع مطالب اصلی را منتشر کنید.
- محتوای موجود را که با علایق مخاطبانتان مرتبط است در 20 درصد مواقع به اشتراک بگذارید.
- 10 درصد مواقع محتوای خود تبلیغاتی ایجاد کنید.
علاوه بر این، باید مطمئن شوید که انواع مختلفی از پست ها را درج کردهاید. سعی کنید از تصاویر، ویدیوها، GIF، نظرسنجی و متن در مطالب فیس بوک خود استفاده کنید و در صورت امکان، محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) را نیز ارسال کنید. موفق ترین برندها معمولاً 4 تا 5 پست در روز منتشر می کنند که شامل انواع محتوا و انواع رسانه می شود.
مطالعات همچنین نشان داده اند که اگر یک برند فقط یک بار در روز پست بگذارد، نرخ تعامل به طور قابل توجهی کاهش می یابد. خوشبختانه، استفاده از یک ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی مانند Revive Old Posts می تواند به شما کمک کند تا برنامه ارسال خود را خودکار کنید و محتوای وبلاگ خود را به راحتی در فیس بوک به اشتراک بگذارید.
2. قالب صفحه کسب و کار خود را به روز کنید
برای اینکه بیشترین بهره را از صفحه فیس بوک خود ببرید، مهم است که از نوع مناسبی از نمایه تجاری کار کنید. ایجاد یک حساب تجاری و شروع پست کردن دیگر کافی نیست. شما همچنین میخواهید حساب خود را به درستی بهینه کنید.
فیس بوک در واقع قالب های مختلفی را برای صفحات تجاری ارائه میدهد. این قالبها شامل ویژگیهای مختلفی است که به بازاریابان کمک میکند تا محتوا را به گونهای به نمایش بگذارند که با اهداف تجاری خود همسو باشد. آنها همچنین به طور خودکار مهمترین اطلاعات کسب و کار شما را اولویتبندی میکنند.
به عنوان مثال، یک صفحه خیریه ممکن است به شدت بر روی دکمه “اهدا” یا پیوندی به یک جمعآوری کمک خارجی تمرکز کند. الگوهای متعددی برای مشاغل، فروشگاههای تجارت الکترونیک، سازمانهای غیرانتفاعی، سیاستمداران، خدمات، رستورانها، مکانها و غیره موجود است.
برای استفاده از این گزینه، کافی است به تب تنظیمات صفحه در پروفایل تجاری فیسبوک خود مراجعه کنید. در آنجا، میتوانید قالبی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای کسبوکارتان مطابقت دارد – و همچنین آن را بهطور کامل سفارشی کنید.
بازاریابی وبسایت را با ما بخوانید
3. محتوای ویدیویی بیشتری ایجاد کنید اما آن را کوتاه نگه دارید
محتوای ویدیویی بین مصرفکنندگان آنلاین بسیار محبوب است. 75 میلیون نفر در ایالات متحده هر روز ویدیوهای آنلاین را تماشا میکنند و صرفاً ذکر کلمه “ویدئو” در موضوع ایمیل میتواند نرخ کلیک (CTR) آن را تا 13٪ افزایش دهد.
بنابراین جای تعجب نیست که بازاریابان دیجیتال اغلب محتوای ویدیویی را در اولویت قرار میدهند. با این حال، برای به دستآوردن بهترین نتایج، محتوا را کوتاه و سریع نگهدارید. در فیسبوک، ویدیوهایی که کمتر از 21 ثانیه اجرا می شوند، احتمال تکمیل شدن بیشتری دارند. علاوه بر این، نزدیک به 50٪ از همه ویدیوها در دستگاه های تلفن همراه تماشا میشوند.
این نشان میدهد که مردم هنگام صرف غذا و استراحت، آنها را تماشا میکنند در حالی که بهطور معمولی فیدهایشان را مرور میکنند. آنها زمانی برای تماشای محتوای طولانی ندارند، بنابراین به ویدیوهای کوتاهتر علاقه دارند. بهعلاوه، مطالعات نشان میدهند که ویدیوهای کمتر از ۲ دقیقه بیشترین میزان تعامل را دارند، بنابراین این یک دستورالعمل خوب برای هدفگیری است. مهم نیست ویدیوی شما چقدر طولانی باشد، یکی از بهترین نکات بازاریابی فیسبوک این است که مهم ترین اطلاعات را در ابتدا قرار دهید.
علاوه بر این، به یاد داشته باشید که در ویدیوهای بازاریابی خود زیرنویس قرار دهید. تحقیقات انجام شده توسط فیسبوک نشان داد که افزودن زیرنویس به طور متوسط 12 درصد زمان بازدید را افزایش میدهد. این ارتباط زیادی با این واقعیت دارد که اکثر ویدیوهای فیس بوک بدون صدا تماشا میشوند. بنابراین، ویدیوهای شما باید بتوانند پیام شما را بدون نیاز به صدا منتقل کنند.
4. فیسبوک مسنجر را در استراتژی خود قرار دهید
فیسبوک مسنجر میتواند یک ویژگی فوقالعاده قدرتمند باشد، اما اغلب توسط کسبوکارها کمتر از آن استفاده میشود. این ابزار ارتباطی چیزهای زیادی برای ارائه دارد؛ به خصوص وقتی با فناوری چت بات ترکیب شود.
چتبات ها دستیارهای مجازی هستند که برای برقراری ارتباط با مخاطبان شما به روشی طبیعی و محاوره ای طراحی شده اند. آنها می توانند با اطلاعات مربوط به کل کاتالوگ محصولات شما برنامهریزی شوند و راهی مفید برای افزایش تلاش های خدمات مشتری شما هستند.
نمونه کامل این ربات چت ASOS، Enki است. Enki از کاربران چندین سؤال در مورد استایل شخصی آنها میپرسد و فوراً گزینه های لباس را بر اساس پاسخ آنها توصیه میکند:
این یک راه عالی برای قرار دادن محصولات خود مستقیماً در دست مشتریان بالقوه است. تصمیمگیری برای خرید کار سخت را از بین میبرد و زمان پاسخ سریع راهی عالی برای افزایش احتمال تبدیل موفقیتآمیز است.
علاوه بر این، خدمات بسیار مناسبی که آنها میتوانند ارائه دهند، چتبات ها را در بین مشتریان بسیار محبوب میکند. در واقع، 45.8 درصد از مصرفکنندگان گفتند که ترجیح میدهند با یک کسبوکار از طریق یک اپلیکیشن پیامرسان ارتباط برقرار کنند تا ایمیل. استفاده از چت بات ها یکی از نکات بازاریابی فیسبوک است که میتواند بیشترین صرفه جویی را در کسب و کار شما داشته باشد – تا 6 میلیارد پوند (تقریباً 8 میلیارد دلار) در سال.
خوشبختانه راه اندازی چت بات ها نسبتاً آسان است. ابزارهای متعددی وجود دارد که به شما کمک میکند شروع کنید، از جمله DigitalGenius و WhosOn. ربات چت شما میتواند به همان اندازه که دوست دارید پیچیده یا ساده باشد؛ همه چیز به میزان اطلاعاتی که میخواهید ارائه دهید بستگی دارد.
5. از ابزارهای جدید واقعیت افزوده بهره ببرید
فیسبوک اخیرا ابزارهای واقعیت افزوده (AR) را برای تبلیغ کنندگان در تبلیغات فید خبری فیسبوک پیاده سازی کرده است. کاربران اکنون میتوانند محصولات پوشیدنی مانند عینک و لوازم آرایش را در تبلیغات موجود در فیدهای خبری خود امتحان کنند. علاوه بر این، آنها میتوانند این کار را بدون نیاز به راه اندازی یک برنامه جداگانه انجام دهند.
این فقط یک گزینه مفید برای برندهای مد نیست. به عنوان مثال، کیا به کاربران این امکان را میدهد تا خودروی KIA Stinger خود را در Facebook Messenger شخصیسازی و شخصیسازی کنند. راه های متعددی وجود دارد که میتوان از AR برای هدایت یک کمپین بازاریابی خلاقانه و موفق استفاده کرد.
البته ایجاد فناوری AR میتواند مشکل باشد، بنابراین ممکن است بخواهید از بیرون کمک بگیرید. با این حال، مزایای آن میتواند بسیار بیشتر از سرمایهگذاری اولیه شما باشد. به عنوان مثال، یک نظرسنجی ISACA نشان داد که 66٪ از خریداران معتقدند استفاده از AR به تجربه خرید آنها میافزاید.
استفاده از AR حتی میتواند به شما کمک کند تا ارتباط عمیق تری با مخاطبان خود ایجاد کنید، زیرا به طور فعال مشارکت آنها را تشویق میکنید. کاربران دوست دارند این احساس را داشته باشند که انگار با یک برند درگیر هستند و در نتیجه ممکن است به احتمال زیاد تبدیل شوند. بنابراین، زمانی که میخواهید نشان دهید که چگونه یک محصول میتواند در زندگی روزمره مشتریان شما جا بیفتد و آن را بهبود بخشد، AR یک استراتژی مناسب است.