preloader

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی و پیدا کردن ایده‌های جدید یکی از سخت‌ترین کارها در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ است، مخاطب شما در جستجوی محتوای با کیفیت است، اما این امر قطعاً می‌تواند چالش برانگیز باشد چرا که هر روز مجبور خواهید بود با ایده‌های جدیدی مخاطب را درگیر کنید.
در این مقاله فهرستی از ایده‌های جذاب برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی ارائه شده است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا طرفدارها و فالوئرهای خود را درگیر کنید. این ایده‌ها صرف نظر از اینکه چه کسب و کاری  دارید، به شما کمک می‌کنند محتوای متنوع و جذاب‌تری داشته باشید.

دعوت دیگران به معرفی پیج شما

در شبکه‌های اجتماعی، کاربران دوستان خود را زیر پست‌هایی که فکر می‌کنند دوستانشان از آن‌ها لذت می برند، تگ می‌کنند. شما هم می‌توانید از این روش ساده استفاده کنید تا محتوای مرتبط را در دسترس همه قرار دهید و مخاطبین را دعوت کنید تا دوستان خود را تگ کنند تا هم تعامل کاربران را افزایش دهید و هم میزان دیده شدن پست‌ها و احتمالاً تعداد فالوئرهای خود را زیاد کنید.

تولید ویدئوی آموزشی

ویدیو ابزاری مناسب برای جذب مخاطب است. می‌توانید از ویدیوهای آموزشی یا ویدیوهای how-to استفاده کنید. این نوع از تولید محتوا در شبکه های اجتماعی به شما اجازه می‌دهند تا روش استفاده از یک محصول را قدم به قدم نشان بدهید و محتوا و راهنمای تصویری برای مخاطبین ایجاد کنید. همچنین این ویدیوها به خوبی به اشتراک گذاشته می‌شوند.

استفاده از ایموجی در تولید محتوا

استفاده از ایموجی‌های بیشتر، یک روش خوب برای درگیر کردن مخاطبین است و هم‌زمان جنبه شوخی و سرگرمی را به پست‌های شما اضافه می‌کند. طبق گفته HootSuite، استفاده از ایموجی در توییت‌ها می‌تواند میزان تعامل را ۲۵٫۴٪ افزایش دهد و استفاده از آن‌ها در پست‌های فیسبوک می‌تواند میزان تعامل مخاطبین را تا ۵۷٪ افزایش دهد.

استفاده از محتوای کاربران

محتوای تولید شده توسط کاربر چیست؟ UGC یا User Generated Content به محتوایی گفته می‌شود که توسط کاربران شما از محصول یا خدمات شما تولید شده‌اند و شما با اطلاع‌رسانی از تولید کننده این محتوا می‌توانید از آن برای پیج شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید.

بک لینک ها چیست و با ما بخوانید

برگزاری مسابقه و اهدای جوایز

چه کسی چیزهای مجانی دوست ندارد؟ مسابقات می‌توانند روشی خوبی باشد که مخاطبین را به تعامل بیشتر تشویق کنید. کمپانی Tailwind گزارش می‌دهد که اکانت‌هایی که به طور منظم برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی مسابقه برگزار می‌کنند، حدود ۷۰٪ سریع‌تر از حساب‌هایی که این کار را نمی‌کنند رشد می‌کنند و دیده می‌شوند.

تولید محتوا پشت صحنه

یکی از ایده‌های تولید محتوا در شبکه های اجتماعی که صمیمیت خوبی بین کاربر و برند ایجاد می‌کند، پست کردن عکس‌ها و ویدیوهای پشت صحنه برند است. این گونه پست‌ها کمک می‌کنند مخاطبین شما ببیند که در پشت صحنه شرکت شما گروهی از افراد هستند که به سختی کار می‌کنند تا محصولات و خدمات با کیفیت تولید کنند، این کار به ایجاد روابط قوی‌تر بین شما و مشتریان کمک می‌کند.

نظرسنجی و ارتباط برقرار کردن با مخاطبان

نظرسنجی ها روشی ساده و سریع برای جلب تعامل مخاطبین هستند. همچنین با استفاده از آن‌ها می‌توانید در مورد علایق مخاطبین اطلاعات کسب کنید. می‌توانید به سادگی در استوری اینستاگرام یک نظرسنجی ایجاد کنید.